Célok
Először is meg kell értenie a cél fogalmát. A cél olyasvalami, amit nyomon akar követni, amit a már meglévő analitika nem követ - bármi, gombra kattintás, letöltések, konkrét oldalmegtekintés, például egy köszönőoldal a fizetés után... stb.
Lapletöltés
Az oldalmegtekintési célt a legkönnyebb beállítani, és a cél konverziója akkor történik meg, ha a látogató eljut egy bizonyos megadott oldalra.
Jó példa erre, ha a konverzió (hírlevél, vásárlás, űrlapküldés...stb.) után van egy "köszönöm" oldal, ahol a felhasználó a konverzió után landol.
Egyedi
Az egyéni célokhoz némi extra kódot kell implementálni a nyomon követett weboldalra, amelyet akkor kell megadni, amikor új célt hoz létre a irányítópulton.
Az egyéni célt főként akkor használjuk, ha egy konkrét eseményt szeretnénk nyomon követni, amely a weboldalon történik, és amely nem követhető nyomon a pageview módszerrel.
Néhány példa arra, hogy milyen egyéni célokat hozhat létre:
- Külső linkekre történő kattintások nyomon követése
- Fejlettebb űrlapbeadványok nyomon követése
- Az oldalak egyes részeire történő kattintások nyomon követése
Íme, hogy nézne ki egy javascript részlet a célkövetéshez:
statx.goal('my-goal');
Amikor ez a kód elindul az oldaladon belül, a célkonverzió is elindul a mi oldalunkon.
Íme egy példa arra, hogyan nézne ki a kód egy olyan gombba integrálva, amely a Cél eseményt váltja ki.
<button type="button" onclick="statx.goal('my-goal')">Click me</button>